piątek, 10 lipca 2015

Podstawowe zwroty

Hej kochani!
To mój pierwszy takiego typu post i nie wiem czy dobrze go zaplanowałam, ale mam nadzieje, że wam się przyda!
Podstawowe zwroty w języku niemieckim to moim zdaniem podstawa!


Długo się zastanawiałam czy napisać wam dokładną wymowę czy nie, ale sama nie wiem jak to zrobić ponieważ inaczej jest napisać a inaczej powiedzieć. Inaczej też się mówi w hot-deutsch a inaczej po bawarsku, więc napisze wam przybliżoną wymowę :)

  • Wie heißt du? - Jak się nazywasz? {wi hajst du}
Ich heiße .... - Nazywam się....  {ihś hajse}
•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

  • Wie alt bist du? - Ile masz lat?  {wi alt byst du}
Ich bin... Jahre alt. - Mam... lat  {ihś bin... jare alt}
•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

  • Woher kommst du? - Skąd pochodzisz?  {wohea komst du}
Ich komme aus... - Pochodze z...   {ihś kome aus}
 •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

  • Wo wohnst du? - Gdzie mieszkasz?  {wo wonst du}
Ich wohne in... - Mieszkam w..  {ihś wone in}
 •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

  •  Welche Sprachen sprichst du? - W jakich językach mówisz? {welhje szprahen szprihst du}
Ich spreche deutsch,englisch und polnisch. - Mówię po niemiecku,angielsku i polsku {ihś szprejhe dojcz, englisz und polnysz}
•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••

  • Wie geht's? - Jak się masz? {wi gec} 
Danke, gut. - Dziękuję,dobrze. 
Ganz gut. - Całkiem dobrze.  {ganc gut}
Nicht so gut. - Nie tak dobrze. 



W komentarzu napiszcie czy wam się podoba takiego rodzaju post, czy nie przeszkadzają Wam te kolory i co ewentualnie mogłabym zmienić.
 Pozdrawiam, Shannon.

10 komentarzy:

  1. ja osobiście nie przepadam za niemieckim i nie jest to język dla mnie, ale post mi się przyda, bo nie długo odwiedzam Niemcy:)

    http://talastbloog.blogspot.com/2015/07/9-cytaty-z-stutthofu.html

    OdpowiedzUsuń
  2. oo, niemiecki, mój ulubiony przedmiot :D
    ciekawy pomysł z takim małym poradnikiem :)
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właściwie to przez cztery lata swojej nauki niemieckiego w szkole średniej nie znam do dziś ani jednego zwrotu. Myślę, że pomysł na bloga może być ciekawy, no i oczywiście przydatny. :)

    conowegoumarty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy post, moze niktórym się przyda.
    http://byjuuliie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo nie lubię języka niemieckiego, na szczęście w szkole uczymy się rosyjskiego. Ale na twojego bloga przykuł mnie ładny nagłówek. Pozdrawiam! :)

    wmymswieciewitam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. 3 lata niemieckiego a z tych zwrotów umiem tylko skąd pochodzisz haha
    http://idonotknowittoanutter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie te zwroty umiem bo już uczyłam się nie co niemieckiego w I gimnazjum :)
    Obserwujemy? Jeśli tak zacznij i napisz u mnie, odwdzięczę się :*
    Zapraszam do mnie, zachęcam do komentowania
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Weszlam tu z ciekawosci, czy Ty sie uczysz czy juz mowisz po niemiecku. I wyszlo na to, ze wciaz sie uczysz, bo raz:
    pisze sie 'hoch Deutsch', dwa bist a nie byst, szpreche a nie szprejche, polnisch a nie polnisch. A co do ihs to tylko w niektorych regionach Niemiec, w Austrii mowi sie 'ich'. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam przybliżoną wymowę, ponieważ ciężko jest to napisać:) A tak poza tym w Bawarii mówi się trochę inaczej, więc wybacz ale się tak nauczyłam.

      Usuń
  9. o matko, Twój blog spadł mi z nieba! Więcej, błagam więcej! ;) Ciesze się, że dołączyłam do grona Twoich obserwatorów

    OdpowiedzUsuń